Doftlös

Jag har haft samma parfym i mer än tio år. Den är liksom bara jag. Den luktar så jättegott, så rätt, så fräscht, och inte för starkt. Visst har jag prövat andra, men det känns bara fel. Nu ska min doft inte finnas mer.

I helgen hittade jag en parfymaffär som reade ut dofter som skulle utgå ur sortimentet. Där hittade jag en liten flaska av min Contradiction by Calvin Klein. Denna sista flaska roffade jag snabbt åt mig. Sedan spanade jag in den jättestora flaskan som stod bredvid. Det var en tester, men den var alldeles full. Vad ska de med en tester till när parfymen inte finns kvar, tänkte jag. Jag frågade om jag fick köpa den. Det fick jag. För 200 kr. Den lilla flaskan kostade 400 kr. Vilket klipp. Jag blev alldeles lycklig över mitt inköp. Samtidigt känner jag mig lite sorgsen. Vad ska jag göra när de här sista flaskorna tar slut? Då kommer min doft inte finnas kvar. Jag blir doftlös. Får man verkligen stryka en människas doft på det här viset? Är det lagligt?



Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0