Jag är för i helvete inte nån liten gumma. Förmodligen är jag inte klimatneutral heller

Igår kväll var jag bjuden på fest hos två av företagen jag jobbar åt. Ett tips: Gå aldrig tipsrunda med ett gäng ingenjörer! Först var det frågorna. Alla frågor handlade om siffror: om årtal, om antal meter, antal kg, antal invånare.... Suck. Och alla ingenjörerna skulle ha en intelligent konversation om logik och rimlighet och antaganden varje gång vi kom till en fråga. Vid varje fråga fick man sedan en bokstav och av alla bokstäverna skulle ett ord bildas om man kastade om dem. Detta med bostäverna tyckte ingenjörerna dock var totalt ointressant så vår grupp bildade aldrig nåt ord. Jag fick senare veta att rätt svar var: "klimatneutral". Vad i hel.....! Finns det ordet i SAOL?

 Själva festen ägde rum på Fåfängan, ni vet det där berget med en restaurang högst upp, bortanför Slussen och VikingLine-terminalen. Man har väldigt fin utsikt därifrån. Synd att inte vädret var det bästa igår bara. Jag var väldigt nöjd med att ha satt på mig min nya tjocka mysiga huvtröja. Kvällens lågvattenmärke: När en kvinnlig äldre kollega skulle säga adjö så klappade hon mig på kinden och sa "Hejdå, lilla gumman", varpå jag förmodligen såg mest förskräckt ut. Men jag sa i alla fall inte: "Jag är för i helvete inte nån liten gumma". Sånt kan ju i annat fall skapa vissa svårigheter i arbetsrelationen i fortsättningen....

På vägen hem

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Men lilla gumman! Överreagerade du inte lite där? :)

2008-06-28 @ 13:45:39
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Hehe. Som min syster sa: Det finns två sätt att säga "Lilla gumman". Det ena är när det är någon man känner som gillar en, det andra är när det är en främmande person och då är det bara nedsättande. Det här kändes mer som det senare. Och tänk om det hade varit en man som sa det! Då hade man ju fått lust att ge honom en rak höger. = ) Det är lite orättvist det där...

2008-06-29 @ 00:11:59
URL: http://komtillmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0