Luftrotsproblem

Annie säger: Jag har en floristfråga.  Får man klippa av luftrötterna på orkidéer?

Floristen säger: Hmm nej helst inte. Luftrötterna är egentligen orkidéns egentliga natur. Den består bara av rötter. Inte orkidéjord. De dricker bara från rötterna i hemländerna. Men har de gått av och är jättetorra kanske du kan klippa dem. Spraya dem med vatten sen.

Annie säger: Nej de har inte alls gått av och är jättetorra.. De är friska och sprider sig över halva lägenheten som sjöhäxan Medusas hår.

Floristen säger: Haha.. Det var kul... Låt dem va!!! Live with it girl!!

Annie säger: Nä, jag viiiill inte. De ser läskiga ut!

Annie säger: Men kan den dö om jag klipper av dem?

Floristen säger: Nja.. det är inte bra.. om den dör vet jag inte..

Floristen säger: Nej men du får inte.

Annie säger: Varför är det inte bra?

Annie säger: Varför får jag inte?

Floristen säger: För att det är det första tecknet på att den mår bra.

Annie säger: Så mina orkideer mår med andra ord jävligt bra eftersom de försöker ta över lägenheten?

Floristen säger: Exakt. Och att du har hög luftfuktighet.

Annie säger: Men om jag klipper av rötterna kan de må bra ändå, bara att jag slipper se det?

Floristen säger: Hihi..LÅT RÖTTERNA VARA!!!

Annie säger: Nä! Inte förrän jag får en giltig anledning! De är fula!

Floristen säger: Men tänk om de dör då.. då kanske man kan kalla dig mördare.. det låter inte så bra.

Annie säger: Du har ju en känsla för skönhet, och för inredning. Skulle du verkligen ha låtit de där fula rötterna sprida ut sig över din lägenhet?

Floristen säger: Hmmm. Jag orkar aldrig behålla orkideer, Jag ger dem till grannarna när de har blommat klart..

Floristen säger: Så tar jag hem nya för ett bra pris.

Annie säger: Typiskt... lämnar grannarna med luftrotsproblem..

Floristen säger: Jag vet... Jag är elak.

Annie säger: Och säger sedan till mig att jag inte får klippa av mina..

Floristen säger: Mohahahaha

Floristen säger: Nej nu måste jag gå ut och gå lite...

Annie säger: Ja gör det. Här är du ändå inte till nån hjälp...

Floristen säger: Haha thanks..


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Lät lite udda.. inte så proffisionellt sagt av Floristen. ;) Jaja, ha en bra dag!

2008-06-24 @ 10:44:31
URL: http://jehnna.blogg.se/
Postat av: beautyangel

Var med och tävla om en läcker header i min blogg!



Take care. (:

2008-06-24 @ 10:45:08
URL: http://beautyangel.blogg.se/
Postat av: Annie

Haha. Floristen är min vän. Det är inte någon främling jag pratat med i en blomsteraffär. När hon står på plats i affären är hon mycket professionell. Det lovar jag. = )

2008-06-24 @ 11:54:44
Postat av: Annie

Beautyangel: Ska jag tävla om en header för en modeblogg med Stureplanstjejer på? Jag tror du har missförstått något här..

2008-06-24 @ 11:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0