Min Stockholmssöndag i bilder

Idag har jag hållit mig i området runt Hornstull. Jag mötte upp H och C vid tunnelbanan och sedan knallade vi ner till bokhandeln Hallongrottan.

Där hittade vi mycket roliga saker. Filmer, böcker, pins, klistermärken, nyckelringar. Jag köpte de här böckerna:

Och den här filmen:


I närheten av Hallongrottan hamnade vi på en invigning av en affär som hette Vintage Plant och sålde begagnade krukväxter.


Sedan blev vi hungriga och gick in på Copacabana och beställde mat som vi tog med oss. Jag kan verkligen rekommendera mangosmoothien med röda vinbär.


Maten tog vi med oss till Tanto där vi satte oss i gräset och åt. I vanliga fall brukar där inte gå runt kameler men den här dagen var Cirkus Victoria på besök.


Jag knallade sedan tillbaka till Kungsholmen över Västerbron.


När skateboardgenerationen får barn tar de tydligen med barnen på brädan. Tur att det finns longboard.


Om man är jättetörstig när man går i i mataffären blir det lätt att man bara handlar törstsläckande saker. Hur tusan ska jag nu få ihop en middag av det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0