Sex and the city splittrar företaget

Idag tisslades och tasslades det på jobbet och sedan började folk klä på sig och gå tidigare. Jag gick till K och frågade vad det var som hände.
"De ska tydligen gå på bio. Sex and the city."
"Jaha", sa jag, något förvånad.
"Ja, jag hörde hur de pratade om det igår."
"Men de frågade inte om du ville gå med?"
"Nej."
 
Sedan smet hälften av alla tjejerna ut. Den andra hälften, inklusive mig, blev inte tillfrågade. Det var lite småkonstigt tycker jag. Varför inte fråga alla? Varför detta smygande? Och trodde de att ingen skulle märka nåt när hälften av avdelningen försvann?

En tjej kom lite på efterkälken eftersom hon var tvungen att sminka sig, byta om och sätta på sig finskorna. (Ja, man måste ju vara chic om man ska se Sex and the city). När hon kom förbi min plats, hastandes mot utgången, efter att alla andra redan hunnit ut, sa jag till henne:  
"Men ska du inte ha dina Manolo Blahnik?" Hon tittade konstigt på mig, men fann sig snabbt:
"De här är jättefina. Åhléns. 395 kr."

Efter att de gått kom allehanda människor på företaget och frågade efter dem: "Var är x?" , "Var är y?". Jag svarade mycket hjälpsamt:
"Hon är på bio och ser Sex and the city".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0