film och svullande

Eftersom jag bor så nära jobbet kom G på den strålande idén att vi kunde gå hem till mig på lunchen och se på film. Sagt och gjort, i förrgår tog hon med sig filmen "Dagbok från en motorcykel" som handlade om den unge Che Guevara och hans vän som åkte genom Sydamerika utan pengar på en gammal dålig motorcykel. Inte bara motorcykeln utan också själva dvd:n visade sig också vara gammal och dålig för G hade hyrt...nej, lånat menar jag! Har blivit påverkad av Maria Möller...ja i alla fall hade hon lånat den på biblioteket och den var rätt repig så det blev en del stopp och hopp här och var i filmen. Nej nej nej, skrek G och hoppade upp och ner i soffan varje gång skivan hakade upp sig och från att ha varit Library Lover såg hon mest ut att vilja lägga ner världens bibliotek på stört. Vi såg halva filmen på onsdagen och halva på fredagen. Det var i alla fall en rätt trevlig film och en rätt trevlig idé också så det här kommer vi nog att göra om. Fast kanske med en köpt skiva nästa gång.


Idag har jag, förutom att jobba och se på film, ätit en otrolig massa mat. Jag vet inte varför, men magen var som ett svart hål. Först åt jag frukost men när jag kom till jobbet var jag redan hungrig igen och tog en frukt. Sen åt jag lunch. Sedan var det dags för fredagsfika och det bjöds på glass men eftersom jag var så hungrig tog jag en macka först. Sedan tog jag en Solero Red Berries. Alla glassarna gick inte åt så de undrade om någon ville ha en till. Jag kände efter. Ja, varför inte? Jag tog en Magnum White också. Sen mådde jag lite illa i en kvart, men en timme senare var jag hungrig igen och tog en till macka och en cola. Ja och sedan var det dags att gå hem och äta lasagne. Så långt har jag kommit nu. Men nu tror jag faktiskt äntligen att jag är mätt. = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0