Jag vill ha förpuppad bajskorv till lunch mamma. Nåt annat vill jag inte ha.

På lunchen packade G upp en avlång brun korv och lade på bordet.

Jag: "Uuuuhh, vad är det där?"

G: "En frukt! En timarin!"

Jag: "Det ser ut som en bajskorv."

G: "Nääää. Den är god. Titta. Skalet är så tunt."

Jag: "Usch därinne ser den ännu värre ut. Det ser ut som mögliga inälvor eller nåt förpuppat djur."

G: "Nej, titta, tunt fruktkött. Fast.. i Peru har den hjärna."

Jag: "Har frukten hjärna i Peru?"

G: "Ja.. hjä..nej..?"

Jag: "Kärna?"

G: "Ja!"

Jag: "Oj, nu åkte din bajskorv ner på golvet."


Manpower kom med ett stort påskägg som chefen gick runt och bjöd alla ur. Sedan ställde hon in resten på sitt rum med kommentaren: "Om det står framme så tar det bara slut direkt utan att alla fått". Ja, man får inte vara dum..


Kommentarer
Postat av: Ida

Lotta! Hoppas du trivs på Sweco. Jag är fortfarande kvar på MasterCard... Tänkte meddela att Zeenat (om du kommer ihåg denna person) är en kvinna. Nu slipper du fortsätta undra! Jag fick mail idag om att HON ska gå på mamma-ledighet. Hoppas denna information känns viktig och meningsfull så här en torsdageftermiddag.

2008-03-13 @ 14:34:57
Postat av: Annie

Jag minns jag minns! = ) Men jag kan inte säga att det är något jag lagt ner någon längre tid på att grubbla över sedan jag slutade.. ; )
Hur går det för dig då? Sökt några marknadsföringsjobb? Eller får du hjälpa till på marknadssidan på MasterCard kanske?

2008-03-13 @ 19:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0