Would you like to see my leg?

När jag gick in på Systembolaget idag funderade jag på om min nya frisyr är en "legitimation tack"-frisyr eller en vuxenfrisyr. Frisyren gör mycket för hur gammal folk tror man är. Det vet jag för jag byter frisyr ofta. Men det är förstås inte bara frisyren som avgör om man får visa leg på systemet (would you like to see my leg?). Det är också VAD man handlar. Handlar man ett dyrt rödvin får man inte visa leg. Handlar man vaniljvodka får man visa leg.

Så nu stod jag där i kassakön med min nya korta frisyr och en Passoa i ena handen och en Advocaat ägglikör i den andra. Det var då det slog mig. Jag HAR ju ingen legitimation! Mitt körkort har gått ut och det nya har inte hunnit komma med posten än. Jag började fundera på om tjejen i kassan skulle märka om man visade upp ett körkort som gått ut. Just då blev det min tur och jag ställde upp flaskorna på bandet. Tjejen i kassan talade bara om vad det kostade och frågade inte efter leg. Uppenbarligen är den nya frisyren en vuxenfrisyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0