Filmtajm!

Den senaste dagarna har jag sett en himla massa film! Jag har sett:

-Imagine me and you
-Fingersmith
-Kissing Jessica Stein
-DEBS

Förutom att filmerna alla har ett lesbiskt tema är de alla VÄLDIGT olika. En gullig engelsk dramakomedi, ett engelskt hemskt hårt konstigt fint drama, en knäppkulsmart amerikansk dramakomedi och en sexig rolig amerikansk parodikomedi. Men jag kan faktiskt rekommendera alla. Det gäller bara att börja med rätt inställning. När jag såg DEBS första gången trodde jag nämligen att de menade allvar och då blev det ju jättefånigt. Nu när jag såg den igen satt jag bara och gapskrattade när skoltjejerna åkte runt på sina små trapetser i taket och spionerade på brottslingar medan en av dem dumpade pojkvännen via walkie talkie:
"No, I´m telling you, it´s over. Over." Haha. Och att de klarar av att se så allvarliga ut när de säger replikerna. Amazing.
Men det är förstås inte pga de fåniga roliga replikerna jag såg filmen igen. Nej, det är självklart pga att min blivande fru, Jordana Brewster, är med i den. Tyvärr märkte jag idag att jag har lite konkurrens. Klubben "Jordana Brewster, will you marry me?" på Facebook har redan 88 medlemmar.

Nu till ett annat problem: Nu är ju filmerna slut! Eller, jag beställt en till film som heter Better than chocolate som jag blev rekommenderad, men det måste väl finnas några fler bra filmer därute? Skicka gärna tips till mig! Men obs: Det måste vara filmer med lyckliga slut. Annars blir jag bara deprimerad. Jag är så lättpåverkad.  =)

Kommentarer
Postat av: sofie

Bristen på flatfilmer är påtaglig.

Inräknat den du har beställt har jag då inte kommit över några fler. Tyvärr måste jag säga.



Mer flatfilm till folket! ;)

2008-05-29 @ 17:12:53
URL: http://sofieeee.blogg.se/
Postat av: Annie

Är det sant? Är det så illa?

Kanske man måste se några sorgliga i alla fall då.. "Den där boys don´t cry" har jag hört ska vara ohyggligt sorglig.. och "Lost and delirious" har jag också hört ska vara sorglig.. och "Aimee und Jaguar" har jag redan sett och den var ju jättebra men den väcker obehagliga minnen.. Sen ska jag få låna en film som heter "Saving face" som jag faktiskt inte vet ett skvatt om. Kanske kan va nåt?

2008-05-29 @ 20:35:04
Postat av: sofie

Lost and delirious har ett konstigt och dåligt slut. Men är riktigt bra före. Sen finns ju den här filmen där en lärare och elev har ihop det.. den är ruskigt bra, och ganska nygjord. Kommer dock inte ihåg vad den heter. Jo! Loving Annabelle! Den rekomenderas.

2008-05-29 @ 21:53:48
URL: http://sofieeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0