För hon går som en karl, ser vad kvinnorna har...

Annie: Varför is HT "försöker gå som en kille"? = )

HT: Haha, jag försöker gå runt och äga världen, som en kille, men det är så svårt! Har du testat?

Annie: Nä, har inte testat. Men då är det liksom inte bara gångstilen utan hela inställningen? Tittar folk på dig? = )

HT: Jo, men precis, det är ju hela inställningen som är nyckeln, och det är ju den som är så svår, man har det liksom inte, irriterande nog. Nej än så länge har ingen glott, haha, fast jag tränar bara ibland, fast då känner man sig typ lite ihopkrupen, när man inte tränar :)
Annie: Undrar om man inte kan öva på att gå runt och äga världen utan att gå som en kille? Jag menar, det kan ju inte vara gångstilen som gör att killarna tycker att de äger världen. Om det vore tvärtom, att det alltid hade varit kvinnorna som hade makten, på grund av sin överlägsna intelligens, och männen inte hade haft nåt att säga till om, då skulle ju vi gå omkring med våra vanliga gångstilar och tycka att de där ointelligenta männen gick väldigt lufsigt... =)
HT: Ja, absolut, det är ju så det är, jag vill ju inte egentligen just gå som en kille utan gå som om jag äger världen, det ger ju liksom utslag på hur man känner sig och allting, väldigt schysst. Inte för att jag tycker att det är så himla sympatiskt att gå runt och tro det, män är ganska irriterande på det viset, men när kvinnor gör det blir det ju en helt annan grej, då är det ju tufft och rätt. Men jag rekommenderar att testa!
Annie: Hehe. Ja, ok, ska testa nånstans där ingen ser mig. = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0