Jag bryr mig inte om vem som vinner, Norge är vinnaren för mig

Ja, Maria Haukaas Storeng var lika kjempegrejt idag som i den norska festivalen. Hon har verkligen röst och utstrålning och vilken mysig låt det är. Heja Maria!

Jag tycker faktiskt festivalen höll riktigt hög kvalitet i år. Förutom de lettiska piraterna var det helt okej låtar hela vägen. Danmarks låt fastnade bäst hos mig och Ukraina hade mest energi och utstrålning. Frankrikes och Spaniens bidrag var roligast och den spanska låten kommer vi nog höra på discona sen också.

Min tyska vän hörde av sig och sa att hon blivit lite rädd för den svenska sångerskan för att hon såg så konstgjord ut. Haha. I den tyska tv-tidningen stod det: "Vad har hänt med den svenska sångerskan? Hon ser ut som lejonen i Walt Disney. Och var är hennes ögon?" Haha. Hrm, nej, men det var väl taskigt att hacka på hennes utseende. Hon sjunger i alla fall hundra gånger bättre än sångerskorna i den tyska gruppen.

Sådär. Nu  är det bara nåt pausnummer, som för övrigt liknar det svenska deltagarbidraget Kebabpizza Slivovitza (kanske den hade gått hem bättre än Charlotte i Östeuropa?) och sen ska vi få se vem som egentligen vann!


image158
Maria Haukaas Storeng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0