Jag kan flyga

Vad bra man mår efter en helg med sol och skärgård och god mat och motion. Tror jag råkade vara lite för länge i solen bara. Men det är ju så svårt att hålla sig borta. Helgen innehöll också andra spännande upptäckter, som till exempel att det ser ut som att man flyger om man hoppar från en bänk och tar kort när man är uppe i luften.


Systeryster och jag stannade på landet några timmar längre än de andra innan vi körde hem i Mormor. Eller, jag körde och Systeryster underhöll mig med att läsa högt ur Stieg Larsson, men det blev en något annorlunda version eftersom hon bytte ut en del ord här och där:

Systeryster: Jag brukar inte förhandla med murvlar sa statsministern, men det här är också en ytterst ovanlig situation. Mikael Blomqvist nickade upphetsat medan han kastade en blick mot Monica Figuerolas urringning.
Jag: Oj då. Vad sa statsministern om det?
Systeryster: Tyst  nu. Polischefen blev något svartsjuk när han såg blickarna de utbytte och sen gick han och hämtade kaffet.
Jag: Haha.
Systeryster: Monica Figuerola sa: Jag vill ta hem dig och klä av dig.. men asså, så STÅR det verkligen!


image155
Annie flying


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0