Skräckligt

Det här med bokslut är inget kul. Det blir bara en massa stress och övertid. Och mitt i bokslutsarbetet lägger de in en fest som man inte hinner gå på. Men G sprang ner på festen och kom upp igen alldeles lycklig och rapporterade medan jag satt framför datorn och försökte skriva av inventarier:

G: "...ay ay ay, och det fanns chokladpannacotta Annita! Jättegott!"

Jag: "Mummel".

G: "Ja! Du måste gå ner och hämta! Pannacotta! Vet du vad det är Annita?"

Jag: "Mummel.."

G: "Nej? Katti, förklara för Annita, vad är chokladpannacotta! Nej? Hon gick på toa."

Jag: "Mummel"

G: "Men vet du Annita, det var skräcklig! Skräcklig!"

Jag: "..Förskräckligt..."

G: "Vad?"

Jag: "Förskräckligt."

G: "Vad är förskräckligt?"

Jag: "Suck.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0