Vad hände med mitt sötsug?

 Det har hänt något konstigt. I hela mitt liv har jag älskat sötsaker. Dessutom är jag beroende av Coca-Cola. Men efter min magsjuka är jag plötsligt inte sugen på något sött längre. Jag undrar om det kommer sitta i?

I måndags var jag hos frisören och klippte lugg och skaffade en hårfärg som är svart med en röd ton i. Nöjd och glad kilade jag sedan vidare till pizzabutiken och köpte en kycklingsallad som jag tog med mig hem. När jag hade ätit den kände jag mig plötsligt ganska illamående. Och det blev bara värre. Jag gick och lade mig men kunde inte somna. Framåt midnatt kände jag att det inte gick längre och fick springa ut i badrummet och kräkas. Och så fortsatte den natten. På tisdagen fick jag stanna hemma från jobbet och jag kunde inte äta något på hela dagen.

Det var på onsdagen jag upptäckte det. Jag vinglade iväg till jobbet och när det var dags för lunch var jag väääldigt petig med vad jag kunde tänka mig att stoppa i mig. Något snällt mot magen, och definitivt inget sött. Tanken på något sött gjorde mig bara illamående. 

På fredagarna har vi alltid fredagsfika och igår hade en kollega bakat daimtårta med glass på toppen. Jag älskar daimtårta så jag tog för mig och stoppade skeden i munnen för att börja njuta, men.. fy vad sött det var! Jag var tvungen att pressa i mig biten jag tagit ändå, för jag ville ju inte att hon skulle tro att jag inte gillade den.

Idag är det lördag och jag är fortfarande inte sugen på något sött. Inte ens på Coca-cola. Amazing. Så för er som vill bli av med ert sötsug: Testa magsjuka. Ni kan få adressen till pizzerian om ni vill..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0