Säg nej (!) till Ikea och Finlandsbåtar.

Då var det måndag igen. Vad tycker ni? Känns det tufft? De flesta på jobbet såg rätt avslagna ut, men jag tycker det har varit en helt okej måndag. Jag hade ganska trevliga arbetsuppgifter idag och hann iväg en sväng till gymmet på lunchen. Nu håller jag på och bakar lite bröd för jag vill testa den nya brödformen jag köpte i förrgår.

Ja, i förrgår var Systeryster och jag ute på storhandling. Det gick väl egentligen inget vidare, för Systeryster hittade inga kostymer på outleten och jag hittade inte tyget jag ville ha på ikea. Allt jag vill ha är alltid slut på ikea. Det är lika bra jag slutar åka dit. Dessutom var det en himla massa människor överallt. Det skulle vara bra mycket trevligare på ikea om man fick ha hela varuhuset för sig själv. Tyvärr är det väl en rätt liten chans att det händer...   = )

Apropå trängsel och folkmassor vill några vänner ha med mig att åka finlandsbåt. Jag vägrar. Att åka finlandsbåt är ju som att vara instängd på ikea i ett dygn. Och som L sa: "Dessutom är människorna fulla". Ja fy.. Och inte kan man röra sig och inget finns att göra utom att sitta ner och äta. Och dessutom får jag såna där Estonia-mardrömmar eller tror att jag ska trilla överbord.
 "Vi ska köra övertalningskampanj mot dig", säger vännerna.
"Good luck", säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0