Smaken är som baken

Min syster och jag har försökt välja ut bilder till årets julklappskalendrar. Det är väldigt svårt eftersom vi har helt olika smak när det gäller foto. Min syster älskar färg. Ju mer färg desto vackrare. Jag tycker också att färg kan vara vackert, men det räcker inte med bara färg. Det måste vara ett motiv som fångar mig också. Svartrvita bilder går helt bort för min syster. De är tråkiga, menar hon. Jag älskar svartvita bilder. Jag väljer också hellre bilder med mycket människor för jag tycker det är roligt när de som får kalendrarna känner igen sig. Syster väljer hellre fler naturbilder eftersom de ofta är mer färgglada än bilderna med människor på. Ni förstår hur bra det går för oss när vi ska komma överens...


Annie: Vackra svartvita klippor. Syster: Dötrist.

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

Oh, har faktiskt också börjat fundera på om en kalender inte är den perfekta presenten till mor o far. :)

2008-11-30 @ 23:43:07
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Siquidem

Svartvitt är ju jättefint, en slags grafisk poesi... Hmm, så verbal man blev här mitt i natten... Nej, men svartvitt är verkligen ovärderligt om man vill förmedla känslor. Nu låter jag lite flummig, men så är det :)

2008-12-01 @ 01:09:13
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Godnatt!! :)

2008-12-01 @ 01:15:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0