Söndag: presenter åt andra människor

Med Emma i livsmedelsaffären:
Annie (glad): Aaaaaaaah! Pink Ladies!
Emma: Var? Var?
Annie: Här! Mina favoritäpplen!
Emma (besviken). Jaha... Jag trodde du menade de där tjejerna i Greece.

Idag har jag masat mig ur sängen redan kvart i nio för att tvätta. Tyvärr visade sig en av maskinerna vara trasig så nu kommer jag bara kunna tvätta häften av tvätten. En annan jobbig sak är att Per Gessle skapat en ny popdänga som spelas på mitt gym varje gång jag är där så nu går den mot min vilja på repeat inne i min hjärna. Jag undrar om Per Gessle har studerat hypnos och med flit sitter och pillar ihop melodislingor som letar sig in i folks hjärnor fastän de försöker stå emot allt vad de kan. Vad säger de där slingorna till mig egentligen? Köp min skiva, köp min skiva....? Eller så är hela svenska folket slavar till Per Gessle utan att veta om det. Han kanske hypnotiserar oss till saker som att ge bort halva vår inkomst till honom och sedan glömma bort att vi gjort det. Ja, så är det nog. Det skulle förklara varför jag aldrig har nåt över.

När jag har tvättat klart hälften av min tvätt ska jag försöka ta mig in till stan och handla saker åt andra människor. Jag har en kollega som slutar som jag måste hitta present till. Jag har dessutom en kompis som är gravid, men inte kan ta sig ut och handla mammakläder så jag funderar på om jag skulle försöka köpa några såna åt henne. Jag tror det skulle bli rätt svårt att hitta rätt storlek, men jag kan ju alltid försöka.

Kommentarer
Postat av: Anonym



Tror det är för att den där jobbiga människan egentligen bara gör en melodi i lite lätt olika versioner, klart att folk börjar känna igen den vi det här laget...

2008-11-23 @ 22:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0