Gör hon en tantfrisyr på mig så dör jag

Tiden går. När min frisör dumpade mig för att istället bli lärare på en skola var jag så fin i håret så jag tänkte att jag aldrig klipper mig mer så slipper jag gå någon annanstans och bli besviken. Men.. till min stora förvåning växte håret ut och min frisyr försvann. Nu ser jag mest ovårdad ut. Eller, jag ser faktiskt rätt snäll ut också. När mitt hår blir långt ser jag så snäll och beskedlig ut så det är inte klokt.  Och.. det känns inte riktigt bra. En gång sa jag till min gamla frisör att jag ville se arg och farlig ut. Den frisyren blev faktiskt riktigt bra. Idag gav jag upp mina försök att bli sikh och gick in hos en frisör i närheten av min boning.
"Finns det någon här som kan göra mig cool, svart och spretig", frågade jag.
"Åh, det vill jag göra", sa den unga blonda bakom disken.  Så nu har jag en tid. På torsdag. Jag är rädd. (Åh Kicki, varför övergav du mig?!) Kanske att det blir mindre risk att jag blir jättemissnöjd om jag har med mig en bild? Nån som har sett en bild på någon snygg spretig frisyr? I så fall får ni gärna skicka den till mig. Jag behöver lite förslag och inspiration om jag ska komma ur det här levande. Gör hon en tantfrisyr på mig så dör jag. Eller så dör hon. Kanske bådadera.

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

Ja, det är besvärligt att få håret klippt. Jag blir nog nästan aldrig riktigt nöjd. Jag brukar dessutom få höra att det inte syns att jag klippt mig (och jag brukar verkligen inte bara ta topparna..).



Jag har provat en hel del ställen nu. Det bästa någonsin var nog ett ganska dyrt ställe i Paris.

Men nu tror jag mig ha hittat en ny favorit i stan. Hon ska snart få bevisa att det inte bara var slumpen som gjorde det bra förra (första) gången.

2008-10-21 @ 10:09:17
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: h.

Låter vågat, det här, tycker helt klart att du ska ta med en bild, om inte annat, så frisören får någon slags känsla för vad du är ute efter. Man kan ju tro att man är så himla tydlig, och inse först efteråt hur enormt olika två människor kan tolka samma ord.

Cool, svart och spretig låter ju bra!



(men nej, när det gäller frisyrer är jag inte helt inne på tant jag heller- faktiskt).

2008-10-21 @ 13:11:08
Postat av: malmö

Tänk dig detta i svart, det kanske skulle kunna vara nåt :)



haar1.jpg" rel="nofollow">http://www.kossan.se/roliga-bilder/p/spretigthaar1.jpg

2008-10-21 @ 17:47:01
Postat av: Anonym

jaha så var det den här bloggen som trollade bort underscore, spretigthaar1.jpg skall vara spretigthaar1.jpg

2008-10-21 @ 17:50:52
Postat av: Anonym

ugh jag ger upp

2008-10-21 @ 17:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0