He has come, he has come!

"Who has come?"
"Well Mr Bingley of course!"
Ni kanske inte kan hela Stoltet och fördom utantill? I mitt fall är det inte Mr Bingley som jag sett på intåg utan Mr Hösten, eller Mr November (Hm, det lät som nån i en porralmanacka) kanske, min hatmånad.

En sån tur att man får en extra timme idag. Jag är nämligen tillräckligt sömnig ändå. Hur är det med er därute? Börjar ni också känna att november närmar sig? Jag hävdar följande: November är ingen månad, det är ett tillstånd. November är grå och trött några timmar på dagen och resten av dygnet är kolsvart. Hur ska det göra någon människa lycklig? Okej, jag minns en november då jag svävade på rosa moln och knappt märkte av mörkret alls, men det är ett undantag.

Vad gör ni i november? Stannar inne i soffan och ser på film? Om man har nån att mysa med är det väldigt trevligt, men det blir inte riktigt lika bra när man gör det själv tycker jag.

Men än är det ju oktober några dagar till och några tappra löv hänger kvar på träden. Igår var det till och med lite sol och systeryster och jag sprang Kungsholmen runt på lördagen. Vid sjutiden på kvällen kändes det som midnatt men jag tog mig ändå in till stan. Det är inte ofta jag går på straightställen (ja, om de andra heter gayställen borde det väl finnas straightställen också?) men igår var ett sådant tillfälle. Vi var på ett ställe som hette 5emtio4yran. Det är nästan så att jag känner mig lite nyfiken och försöker spana in hur heterona beter sig när de är ute. Det verkar lite jobbigt. Jag menar, de är så otroligt många och så otroligt olika och... om man är ett hetero och vill gå ut på krogen och hitta sin drömman/drömkvinna, var börjar man? Och i Sverige också, där folk är så dåliga på att ta kontakt med varandra. Tur att det finns internet. ; )

Idag har jag varit på brunchbuffé. Jag älskar brunchbufféer. Ja, jag älskar nog de flesta buffér och smörgåsbord och tapas och allting där det finns massor av olika maträtter man får välja mellan. Så mycket mat, så mycket smaker, en sån lyxig känsla.

Nu är det väl äntligen dags att ta tag i den där dammsugningen som jag skjutit upp hela helgen. Hepp hepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0