Hur vet man när man flörtar?

Ibland upptäcker jag först efter att jag pratat med någon att nog råkade flörta lite med personen. Händer det er också? När jag är igång och pratar så kommer allt ut så fort och jag hinner liksom inte fundera igenom det. Det är när jag tänker tillbaka på det efteråt som jag inser att "Hoppsan, sa jag det där? Hur lät nu det egentligen?"

Nej, det händer förstås inte hela tiden och med vem som helst som jag pratar med utan bara med de där riktigt charmiga människorna som man kan småretas och skoja med. Som det där samtalet med Hon på jobbet idag, som började med en urflippad konversation om dagens horoskop och på nåt sätt halkade in på hur mysigt det skulle vara att ligga i soffan med tända ljus och prata med någon man tycker om. Fast det är klart, det skulle vara svårt för någon att i efterhand kunna ställa mig mot väggen för det jag sagt eftersom det förmodligen var minst dubbeltydigt om inte trippeltydigt och jag ibland knappt hänger med mig själv i svängarna.

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

oj vad jag kommenterar. men jo, det händer mig också ibland - att jag en stund senare kommer på mig med att fundera över vad det egentligen var jag sa och hur personen uppfattade det och om det var för att personen förstod det så "fel" som den såg så lycklig ut och tittade mig så djupt in i ögonen...

2008-10-05 @ 19:14:13
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag tycker mycket om kommentarer. ; )

2008-10-06 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0