Jag har inga män här

Samma marknadsföretag ringer hela tiden och vill göra samma undersökning. De måste ha nåt fel i sitt datasystem. Jag börjar bli lite trött på dem.


- Hej, jag ringer från X och vi håller på att genomföra en undersökning...

- Alltså, nu ringer du MITT I "Ensam Mamma Söker".

- Jaha. Kan jag ringa senare?

- Nej, jag har inga män här.

- Hur visste du att jag sökte män?

- Du ringde igår också.

- Jaha...



-Hej. Jag heter X och jag söker en man som är 15-34 år och brukar lyssna på radio.

- Ledsen, men jag har inte sett honom. Du får fortsätta leta.
- Öh.. men..



- Hej, jag heter X och jag undrar om du har några män mellan 15-34 år där?

- Nej, jag har inga män och även om jag hade några skulle jag inte ge dem till dig.

- Det är för en undersökning.

- Jag skulle inte ha låtit dig undersöka dem heller.


Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

Hehe, under mitt första år med fast telefon ringde det folk och frågade efter en manlig ambulansförare, låt oss kalla honom Leif. Männen som ringde skrockade lite, typ: "Jassådu Tant.. Höhö... har du Leif där..?"

Jag var definitivt inte hemma hos Leif och det bodde aldrig någon Leif hos mig, tack och lov.



2008-10-29 @ 14:14:23
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: den främmande

Hos mig försökte de beställa taxi (innan jag bytte telefonnummer), helst någon gång mellan 3 och 5 på natten. Till slut började jag ta emot beställningarna, det visade sig vara lättaste sättet att bli av med uppringarna ... hade jag haft bil kunde jag nog tjänat några extra slantar på att faktiskt köra dem också. :))

2008-10-31 @ 21:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0