Reclaiming my mind

När jag var ute och handlade tänkte jag faktiskt bara att det var en snygg väst. Det var först när jag kom hem och hängde den på klädhängaren som jag insåg det: Jag hade köpt Exets väst. När den hängde där insåg jag att den hade hängt där förr, men att den då inte var min. Det var lite obehagligt och framkallade en del (o)behagliga minnen. Men vafan, jag tänker inte låta mig ägas och styras av gamla minnen. Nej, jag ska använda den där västen jättemycket och skapa en massa nya fina minnen i den tills min hjärna och mitt hjärta inser att den faktiskt är min.



Nånstans finns du där inom mig

Att du finns där det vet jag så väl

För alla dessa dagar

Kan ej försvinna med bara ett farväl


Vi stod där vuxna men inte just mer än barn

Tillsammans uti livets ocean

Och utanför bereder natten plats för dag


Och du lever kvar här i alla rum

Dina ord de ekar ur min mun

En spegel i hallen viskar ditt namn

En hel massa tröjor som minns din famn


(Ur Irma Schultz: Någonstans inom mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0