Too many gifts

Igår var jag på födelsedagskalas hos ett litet barn. Släktingarna hade med sig massor av presenter. Barnet öppnade ett paket och blev jätteglad, sedan ett till och blev jätteglad. Men sedan.. det kom fler och fler paket och hon kunde liksom inte ta in det. Det var för mycket. Och det hon egentligen var mest intresserad av var sugröret hon skulle få dricka sin mjölk med. Man borde kanske träffa en överenskommelse med sina släktingar om att de inte får ta med sig mer än ett paket när de kommer på kalas? Då blir de få presenter som barnet får ju så mycket värdefullare.

Har ni förresten märkt att en del människor tröttnar på att få paket när de blir vuxna? Det kommer nog aldrig hända mig. Jag tycker presenter är en mycket trevlig sak. Både att ge och få. Att få en present betyder att någon tänkt just på mig och lagt ner tid och arbete för att leta reda på eller göra en sak som de tycker skulle passa just mig. Genom presenter märker man också vilka människor som verkligen känner en eller bryr sig om. Så, nu vet ni det. På mina kalas får man alltså alltid ha med sig obegränsat med paket.... ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0