Tjejen vid datorn bredvid

Idag var jag på min andra lektion i programmet In Design. Bredvid mig sitter en tjej som verkar mycket skärpt. Hon följer med på lektionen, skriver mail på facebook och skriver sms på mobilen samtidigt. Ändå blir hennes grejer alltid bäst och hon är klar snabbast. Men jag lyckades i alla fall stjäla den sista tesilen före henne på fikat. Det gäller ju att vara bäst när det gäller....

För mig gick det inget vidare i början av lektionen eftersom jag hade glömt allting som vi lärde oss förra gången. Nej, inte för att jag är senil utan snarare för att jag hade så ont i magen då att jag helst bara ville lägga mig på golvet i fosterställning. Därför hade jag lite svårt att fokusera på det som sades. I slutet av lektionen idag tycker jag dock att jag hade rätt bra koll.

Den förra gången hade vi en sån där liten presentation där alla säger vad de heter och vad de jobbar med. Den hade jag tydligen också förträngt för jag kom inte ihåg vad nån hette eller vad de gjorde så jag var tvungen att fråga alla igen. De verkar vara rätt trevliga typer de flesta. Undrar vad de tror om mig. Förra gången jag var där satt jag i mina hängiga jeans och min huvtröja, stirrade tomt framför mig och var totalt avskärmad från omvärlden. idag kom jag direkt från jobbet i pressvecksbyxor, väst och stövletter och ville plötsligt prata en massa och veta allt om alla. Schizofrentjejen eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0