Hej, jag är Annie, författaren av denna blogg.

"Hej, jag är Monica, din lärare i spanska." Så börjar min lärare alla sina e-mail. Ja, fast på spanska då. Jag tror det är för att hon tycker det är bra för oss att få höra de där enkla fraserna några gånger så att de fastnar. Eller tror hon bara att jag glömt bort vem hon är sedan förra veckan? Men man ska ju ta seden dit man kommer så jag skrev till henne idag:
"Hej, jag är Annie, din elev i spanska. Jag är sjuk och kommer inte idag." Visserligen har jag varit på jobbet idag och legat i som en galning, men framåt eftermiddagen var jag helt slut och det kändes som att mitt huvud var fullt av bomull, så jag vill bara viiiiiila nu.

På vägen hem från jobbet var jag hos Dem och handlade och hade en AMF-Pensions-upplevelse.
"Varför har de gömt Pink Ladies bakom en pelare? Det är ju de godaste äpplena", tänkte jag medan jag stod och plockade ner äpplen i påsen. Då stod plötsligt en äldre dam bredvid mig, med samma frisyr och nästan likadana glasögon som jag.  Hon tittade på mig och log. Sedan sa hon: "Varför har de gömt Pink Ladies bakom en pelare? Det är ju de godaste äpplena!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så roligt. Ni måste ju bli kompisar! Du och Mary också.

2009-04-08 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0