Tina Turner i Globen

Igår var jag och såg Tina Turner i Globen. Hon fyller tydligen 70 år i år. Titta på det här klippet från konserten från minut 5 och framåt och se om du tycker det märks. Det är inte det bästa ljudet i klippet tyvärr. Jag lovar att det var ett himla drag på riktigt. Hur kan en sån liten person låta så mycket? Och hur orkar hon springa runt sådär oavbrutet i sina höga klackar? Hon hade inte sparat in på scenbygget heller. Det kom in olika prylar från olika håll hela tiden och det brann och smällde och hade sig.

Det här klippet var inte heller av nån höjdarkvalitet, men man ser lite av några olika låtar. När Tina åker runt på den där grejen över publiken försöker hon få publiken att sjunga "Nutbush", men jag undrar om det var det bästa låtvalet när det gäller att få folk att sjunga med. Många kunde inte låten och såg ut som frågetecken. Va? Vad ska jag sjunga? Napoosh?

Jag är i alla fall mycket nöjd med konserten. Tina hade både röst och energi och jag vill höra favvosen Addicted to love.

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag var där på söndagen och hon var amazing denna Queen of Rock.

2009-04-23 @ 19:48:04
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0