Vad tror ni?

Ibland undrar jag om jag verkligen borde arbeta som ekonom. K hittade ett karriärtest åt mig som jag just gjorde. Det här är resultatet:

Grafisk industri / Media
Mode design / Musik
Trä, målning, hantverk

Kännetecknande för dig är att du är kreativ, fantasifull och målinriktad. Du har troligtvis en konstnärlig ådra som du gärna får utlopp för i olika sammanhang. Som barn var du klassens lilla konstnär och din fröken minns förmodligen fortfarande dina avancerade teckningar/skulpturer/dikter. Du gillar att lära dig nya saker och hitta lösningar på olika sorters problem. Där andra människor ser hinder ser du möjligheter. Grafisk design eller modedesign, musikmakare eller ett konstnärligt inriktat yrke inom hantverkssektorn bör vara yrkesområden som passar dig, eftersom du där kan kombinera ditt kreativa anlag med problemlösning.

Jaha. Jag har alltså gjort helt fel... Kan man byta karriär vid 30 års ålder? Och hur gör man i så fall det?

Kommentarer
Postat av: h.



Ja, men det där lät väl som en jättebra beskrivning av dig? Det är rätt konstigt faktiskt, att du är ekonom :)

Klart att man kan byta karriär vid trettio! Jag är ju snart trettio och har inte ens en karriär.

2009-08-18 @ 10:10:00
Postat av: h.



Ja, men det där lät väl som en jättebra beskrivning av dig? Det är rätt konstigt faktiskt, att du är ekonom :)

Klart att man kan byta karriär vid trettio! Jag är ju snart trettio och har inte ens en karriär.

2009-08-18 @ 10:10:07
Postat av: h.



Meh, psychoblogg, det räcker att publicera det en gång, tack.

2009-08-18 @ 10:10:48
Postat av: j

Fin blogg:)!

2009-08-18 @ 10:17:43
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Natthakan

Ha en bra dag!

2009-08-18 @ 10:28:33
URL: http://mmmydays.blogg.se/
Postat av: isabelle

Hoppas att du får en bra dag :)

2009-08-18 @ 10:36:49
URL: http://nak3n.blogg.se/
Postat av: Annie

Värst vad alla tycker jag ska ha en bra dag. Ja, men visst, det kan jag väl ha. Den kan i af få bli bättre än den varit hittills..



h: Men vad ska jag bli då? Och hur?

2009-08-18 @ 15:11:41
Postat av: Anonym



Ja, vad ska du bli? Något allmänt kreativt är ju klart, allmänkonstnär? Vad gillar du allra bäst? Om man nu måste välja...

Kan du inte dra in lite cash på lite alla möjliga saker?

2009-08-18 @ 23:47:55
Postat av: Anonym





Ja, vad ska du bli? Något allmänt kreativt är ju klart, allmänkonstnär? Vad gillar du allra bäst? Om man nu måste välja...

Kan du inte dra in lite cash på lite alla möjliga saker?

2009-08-18 @ 23:48:17
Postat av: mlle t

ja, alltså av vad jag vet så kan jag inte annat än instämma med h. men om du gillar att vara ekonom är det kanske onödigt att byta karriär, gör du inte det så låter ju allmänkonstnär bra. det kanske inte är lika bra betalt till en början, dock.

2009-08-20 @ 09:38:19
Postat av: Samsson

"just do it!" som man säger.

2009-08-20 @ 22:05:15
URL: http://spiralblocket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0