Women like me

På en loppis på Öland gjorde jag detta fynd. För 3 kr fick jag boken "Women like me". Lägg märke till att titeln kan uttalas både som Women like ME och Women LIKE me. Boken handlar om både och.

Huvudpersonen kommer till Hollywood efter att ha blivit dumpad av kvinnan hon älskade. Hon lovar sig själv att aldrig dras in i något förhållande igen. Nej, villkorslöst sex är det hon ska ägna sig åt. Och hon har inga problem att få det. Hon är otroligt snygg och både männen och kvinnorna vill ha henne. (Ja, stackars kvinna, eller hur?) Men hon är bara intresserad av kvinnor. Hennes chef är dock bara intresserad av kvinnor och vill gärna ha sin snygga sekreterare i säng. Han får reda på att hon är lesbisk och väljer att använda sig av utpressning för att få omkull henne. (Snaskigt värre huh?) Hon försöker hitta någon väg ut ur detta.

Självklart klarar hon inte av att bara hålla sig till sex utan förälskar sig i en kvinna. Kvinnan hon faller för är exet till Hollywoods största filmstjärna. Filmstjärnan är även kund på byrån hon jobbar på och är inte något fan av den snuskige utnyttjande chefen. Hon bestämmer sig därför för att ge vår hjältinna och exet en hjälpande hand.

Boken var faktiskt riktigt rolig och spännande att läsa. Jag satt och skrattade högt med jämna mellanrum. Det var inte något litterärt mästerverk förstås, men det var inte heller det jag kände för att läsa. Gammal smaskig tv-serie på bok kanske man kan beskriva den som. =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

kul! jag har precis dykt ner i en fransk lesbisk roman, som jag gillar väldigt mycket hittills!

2009-08-20 @ 09:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0