Klappad å klar

I helgen blev det julklappsshopping på heltid. Både på lördagen och söndagen var jag ute och stökade i affärerna. Det skulle kännas helt okej att handla julklappar om bara inte alla andra människor var i butikerna samtidigt. En annan sak som skulle underlätta shoppingen var ifall man slapp ha på sig vinterjackan inomhus. Att stå i jättelånga köer iförd vinterjacka är inte någon höjdare.

Syster och jag kände oss lite uppgivna på lördagen när vi hade gått runt hela dagen och knappt hittat något alls. Men! Plötsligt lossnade det och alla paketen föll på plats. På söndagen hittade vi dessutom en jättebra present åt Moms, som har tajmat in sin födelsedag precis innan jul. Eller om det var Mormor som tajmade in Moms födelsedag precis innan jul. Det beror på hur man ser det.

Tyvärr kan jag inte berätta för er om allt bra jag handlat, för då finns risken att någon som ska få klapparna ser det och hur bra skulle det vara på en skala? Nej, inte bra alls förstås. Julklappar ska vara överraskningar.

Idag är det tisdag och utanför fönstret syns bara snö och dimma. Det är rätt mysigt faktiskt. I morse drog alla föräldrarna sina glada barn i pulka till dagis. Förra året var det dåligt med snö. En dag kom det några flingor och då sprang alla barnen i mitt hus ut med sina pulkor och åkte nerför gräskullen härutanför tills det bara var lera kvar. Idag kan de åka i massor av vit snö utan att få lerfläckar.

Någon sa att snön ska försvinna igen så att det inte finns någon till jul. Hoppas det inte stämmer. Det var längesen vi fick en vit jul så nu är det verkligen dags!
Gud, om du finns däruppe så röstar jag för vit jul iår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0