Melodifestival numero 3...

...kommer jag att avnjuta i fjällen där jag inte har något internet och därför kommer jag följdaktligen inte skriva så mycket om den här. Ja, kanske att jag skriver nåt om den på söndag kväll ifall jag skulle orka och jag tycker att jag sett något som varit värt att skrivas om. Men jag kan ju i alla fall skriva vilka deltagarna är innan jag susar iväg till the kingdom of bears:

Velvet: Ja, henne känner man ju igen. Hon brukar ha nån discolåt som är lite lagom sådär men aldrig vinner.
Rigo feat Topaz Sound & Red Fox: Jag har ingen aning om vad detta är och jag kommer ha glömt namnen på dessa människor inom några sekunder. Sådana här konstiga namn brukar innehas av rappare och sådana går det aldrig bra för i Melodifestivalen.
Molly Sandén: Det talas om en ny Carola. Undrar på vilket sätt hon skulle vara det. Det blir spännande att se.
E.M.D: Bara de inte har en usel låt och får en massa röster på grund av förälskade småflickor. Jag hatar när människor bara får röster på grund av sin snygghet eller gullighet.
Mikael Rickfors: Tänk! Både Susanne Alfvengren och Mikael Rickfors är med i schlagern detta år. De skulle ha varit med tillsammans istället och sjungit en sån där ballad som "Som stormen river öppet hav". Det vore grejer det.
Maja Gullstrand: Jag vet inte varför, men den här personen ser bara på sin bild så otroligt energisk och jobbig ut att jag blir alldeles trött. Tror det är en sån där Fame Factory-människa. Jag har inte hört låten men jag känner bara på mig att den inte kommer vara bra. Haha.

Sofia: The who? The Beatles?

BWO: Ja, BWO vet jag vilka de är i alla fall. De ska tydligen överraska och sjunga en lite lugnare låt. "Åh neeeeej", säger alla jag mött som gillar BWO. = )


Kommentarer
Postat av: Siquidem

Alltså! Jag är ESC:s största fan och har till exempel memorerat Kroatioens bidrag från 2003 samt många fler. Språk! Kultur! La Suède, douze points! Översatte till och med knaggligt texten med kroatisk ordbok på det lokala biblioteket eftersom vi då hade uppringt Internet hemma. Har alltid älskat Melodifestivalen. Men inte ens jag orkar kolla på tre eller fem eller sju delfinaler eller vad det är! Orka! Kollar knappt på TV nu längre heller, bara skit på norsk TV, låt vara att jag får in SVT - och så jobbar jag så skumma tider.



Världshistoriens sämsta idé i alla fall! Så där! Nu har jag kräkts ur mig det irritationsmomentet! :)



För övrigt anser jag att Karthago borde förstöras.

2009-02-20 @ 23:08:53
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Det är noterat fröken Cato. Jag är imponerad över hur du kunde lära dig Kroatiens bidrag. Det var verkligen inte lättsjunget. Några douze points lär vi dock inte få om vi inte hittar något bättre bidrag än dem jag sett hittills.. = ( Men man får väl heja på Sverige ändå. Amor patriae nostra lex. Eller nåt...

2009-02-22 @ 20:39:26
Postat av: Siquidem

Fler delfinaler borde ju rent logiskt innebära fler bra låtar. Men icke. Och vad var grejen med Leksand, knäckebrödet och samerna? w00t?



För övrigt anser jag att Melodifestivalen borde förstöras.

2009-02-23 @ 01:10:17
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Tycker du? Borde det inte vara större risk att vi får höra fler dåliga låtar eftersom de bra låtarna inte räcker till till alla finalerna? =)



Jo, det här med Leksand, det var ett prov på programledaren Petra Medes mycket speciella humor. Åsikterna om henne är väldigt olika bland mina vänner, men så är det ju ofta med humor. Själv tycker jag att hon ibland kan vara lite rolig men att hon oftast misslyckas ganska rejält. Jag ska skicka henne några band med French & Saunders så att hon kan lära sig att vara elak på ett roligt sätt.

2009-02-23 @ 13:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0