Snart kommer ni inte förstå vad jag skriver

Idag kom det brev från Folkuniversitetet: Jag har blivit antagen till spanskakursen. På tisdagarna framöver ska jag alltså försöka utöka mitt ordförråd, som för tillfället mest består av enklare uttryck som "hola", "vamos a la fiesta" och "regressar al trabajo" till att åtminstone kunna lära mig några fler användbara fraser. Framförallt måste jag ju kunna prata lite med min "systerson".

Strax efter att jag mottagit mitt antagningsbrev ringde också G, nyss hemkommen från Peru och meddelade att min systerson ska heta Lucas. Det är jag mycket nöjd med. Lucas är ett fint namn. G trodde också att hon skulle komma tillbaka och jobba lite nästa vecka. Hoppas hon gör det. Det skulle vara mycket trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0