..och en till...

En annan kollega till mig, även kallad DHH (av mig på tidigare blogg), kom igår och frågade om jag ville ta en promenad med henne på lunchen, men det hann jag inte eftersom jag inte hade hunnit äta än. När jag jobbat vidare en stund kom ett mail från DHH. Där stod att DHH hade stött på Kollega 1, som hade informerat DHH om att vi skulle löpträna i vår och sedan springa Tjejmilen. DHH sade då att hon gärna ville ansluta sig till träningen. Så nu är vi tre stycken i träningsgruppen. Det känns kul. Jag känner mig redan sugen på vår, värme och löpträning.

Jag undrar förresten om DHH är bra på att springa? Sådana där långa vackra fotomodellmänniskor ser jag sällan ute i löpspåren. Möjligtvis att de finns på gymmet, där de då går på löpbandet medan de lyssnar på sin mp3-spelare. Annars tycker jag att de alltid verkar vara finklädda  när man ser dem. De rör sig graciöst genom korridorerna på jobbet eller är ute på nån fin fest och dricker champagne... Haha, nej, vilka fördomar jag har.. DHH springer säkert ifrån mig hur lätt som helst. Men jag kommer inte ge mig utan kamp. Nytt mål: Före kollegorna i mål på Tjejmilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0