Shopping shopping

Vad jag har knallat runt idag. Nej, knAllat! Vilken snuskig fantasi du har. Jag har varit ute på stora shoppingronden i Stockholms City. Alla de där grejorna som jag tänkt köpa jättelänge men inte hunnit/orkat har jag skaffat idag.

Jag har skaffat en ny kamera istället för den jag slängde i marken för två månader sen. Jag har skaffat en nytt lysrör till köket. Det gick väl sönder för ett halvår sen.  Jag har köpt mer Mambo Jambo-te. Det var väl åtskilliga månader sedan det tog slut. Jag köpte också andra delen av Viveca Steens deckare om morden på Sandhamn. Fast där har jag inte väntat lika länge för den första boken läste jag för bara två veckor sen. Deckare i skärgårdsmiljö är ju perfekt på sommaren.

Förra gången jag var inne i stan kryllade det av amerikaner och japaner. Idag var där bara en massa italienare. De var inte så trevliga. De trängdes och knuffades i affärerna och verkade inte se någon annan än sig själva. Det kan inte vara samma italienare som i det där programmet Solens mat, för där är ju alla så vänliga. Jag undrar förresten hur hög procent turister det är i City på sommaren? Det måste vara en mycket hög procent för jag hörde mer utländska än svenska idag. (Inte för att alla som talar utländska nu nödvändigtvis är turister, men i grova drag)

En annan sak jag undrar över är hur det kommer sig att så många tjejer har snygga knallgröna t-shirts och linnen, men jag ändå inte kan hitta såna t-shirts och linnen i en enda affär. Är det turisterna som är gröna kanske? Det kanske är mode i Italien. Jag får åka dit och titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0