I would be happier if it wasn´t for the weather

Idag har S och jag ont i huvudet. Det är pga vädret. Vi får alltid ont i huvudet samtidigt så vi har bestämt oss för att jag tycker synd om henne och hon tycker synd om mig. På det viset kan ingen anklaga oss för självömkan utan det blir helt legitimt.


Förutom den här väderhuvudvärken känner jag mig mycket sömnig. Jag började veckan på helt fel sätt genom att inte gå och lägga mig förrän klockan 02 på måndagsmorgonen. När jag sedan vaknade igen klockan 07 kände jag mig inte särskilt utvilad inför arbetsveckan.


Igår var det måndag och jag var på min spanskakurs. Läraren är från Spanien och talar inte så väldigt bra svenska: "Nu du ska prata tredje person med andra person". = "Nu vill jag att ni ska öva på att berätta om en tredje person för den ni sitter bredvid."


Efter spanskan var jag på trevligt tårtkalas hos C och H, som för övrigt är oförskämt unga fortfarande. Fy på er. Men tack för god tårta. =)

Förresten såg jag på startsidan av blogg.se att Gröna Lund ska få världens största och längsta berg- och dalbana. Det låter ju jättekonstigt. Allting som är störst och längst finns ju alltid i USA. Och Gröna Lund som är så litet också. Har de fått skrota alla de andra åkattraktionerna då?


Kommentarer
Postat av: Siquidem

Det kommer verkligen att bli intressant att se om den håller klass med liknande 4th dimensionbanor! Åkt Inferno i Spanien, också byggd av Stengel, men tyckte det var lite överskattat. Heja träbanor! http://www.rcdb.com/id4309.htm

2009-03-04 @ 00:11:07
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: h.



Oh, så härligt att bli kallad oförskämt ung!

Du är ju i och för sig inte många dagar äldre, så det måste ju gälla dig också, indeed.

2009-03-04 @ 09:19:18
Postat av: Annie

Nejmen, är du berg- och dalbaneexpert också Siq? Du har verkligen många dolda talanger!

2009-03-04 @ 13:23:07
Postat av: Annie

Jag är väl visst många dagar äldre... Du vet väl vad jag fyller för nåt obehagligt i juni...?

2009-03-04 @ 13:24:00
Postat av: h.



Äh, det är ju inte alls långt emellan heller, men jo, jag vet ju vad du fyller, det är ju en ålder som ger lite prestationsångest- fast man fortfarande är ung.

Vad tycker du är dummast med den kommande åldern?

2009-03-04 @ 13:53:11
Postat av: Annie

Jag vet inte. =) Jag tycker det låter lite gammalt bara. Men förmodligen kommer jag inte tänka så mycket på det när jag väl fyllt. Jag brukar ju inte tänka så mycket på min ålder i vanliga fall och jag kommer ju säkert vara lika rysligt charmig och trevlig även på andra sidan strecket.. ;)

2009-03-04 @ 14:59:53
Postat av: h.



Of cause!



Kunde inte sagt de bättre själv.

2009-03-05 @ 13:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0