Skjut alltid upp till i morgon vad du kan göra idag

Igår hade jag tänkt springa i det fina vårvädret. Jag tänkte att jag väntar till efter brunchen så jag skulle slippa gå upp så tidigt. Efter brunchen var jag dock väldigt mätt så jag tänkte att jag väntar till nästa dag med att springa. I morse sken solen och jag tänkte att jag börjar med att städa och så springer jag lite senare. Efter lunch blev det mulet, men jag tänkte att jag får väl springa ändå. nu när jag skjutit upp det så länge. Medan jag drog på mig löparkläderna sjönk temperaturen fem grader och det började blåsa och snöa.

Jag hade föreställt mig årets första löparrunda utomhus som en solig tur där vattnet blänkte och fåglarna kvittrade. När jag såg snön susa förbi utanför fönstret insåg jag att det inte var riktigt så det skulle bli. Jag drog på mig handskar och skidmössan. Ett tag där funderade jag på att ta på mig skidglasögonen också. Om inte annat skulle jag få ett skojigt rykte i kvarteret.

Sedan gav jag mig ut i blåsten och snön. Inte var det den trevligaste löparrunda jag haft. Men det kändes i alla fall bra att äntligen få den avklarad.



Kommentarer
Postat av: Siquidem

Nice tryck på tröjan!

2009-03-23 @ 21:56:42
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Nike tryck menar du? ;)

2009-03-23 @ 22:17:18
Postat av: Siquidem

Ja, det var ju det jag sa, fast jag stavade med annat uttal.

2009-03-23 @ 22:44:15
URL: http://siquidem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0