Idag hablar jag español

Förra måndagen var jag tvungen att hoppa över min spanska eftersom jag hade ett styrelsemöte. På tisdagen kom jag i alla fall iväg på min ryska och lärde mig en himla massa nya saker. När jag sedan tog tunnelbanan hem var mitt huvud alldeles fullproppat av ryska. Då dök spanskläraren plötsligt upp bakom mig och sa: "Hola Annie! Como estas?" Jag skulle öppna munnen för att svara men min hjärna var helt tom. Det kom bara upp fraser på ryska. Plötsligt fick min hjärna tag i nån fras som inte verkade rysk. "Bien, et toi?", svarade jag glatt, men kom på att det inte kändes riktigt rätt. Spanskläraren skrattade. Hon måste tycka att jag är väldigt trög som inte ens lärt mig svara på hur jag mår efter en termins övning.

Idag var det spanska igen och jag fick sällskap på tunnelbanan hem av läraren. Den här gången var jag inne i spanskan så det gick mycket bättre att prata med henne. Kanske tror hon till och med  att jag inte är helt korkad längre. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0