Regler i kontorslandskap

Ibland känns det som om jag hamnat på dagis. Man kan inte lära vuxna människor på en arbetsplats att uppföra sig genom att läsa upp regler för dem. Speciellt när de redan vet hur man uppför sig. Det känns verkligen nedvärderande. Det enda det bidrog till var att jag blev sur och tappade arbetslusten.

Jag känner mig rätt stressad för tillfället. Det räcker inte med att jag vet att det är svårt att hinna med allt, av någon anledning måste min hjärna också upprepa för mig gång på gång alla saker jag måste göra så att jag stressar upp mig ännu mer. Jag skulle behöva det där denkariet igen, som Dumbledore häller ut sina tankar i när det blir för mycket i huvudet. När K är ute och reser kan jag ju inte heller bolla tankarna med henne på msn som jag brukar.

Idag var det spanska igen. Det var näst sista gången. Det känns lite tråkigt för jag har väldigt kul på spanskan och vår lärare är både duktig och pedagogisk samtidigt som hon är en väldigt glad och trevlig person.


I morgon är det ryska. Jag har visst inte hunnit med läxan än, men jag kan nog inte få in mer i huvudet idag. Det får bli lite frukostryska i morgon...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0