Schlagerrecensionen

Var det inte ovanligt hög klass på Eurovision Song Contest i år? I vanliga fall brukar jag sitta och sucka och tappa koncentrationen av uttråkning till de flesta av bidragen, men i år tycker jag det fanns riktigt många låtar som gick att lyssna på.

Vad roligt att Norge gjorde sån storslam med sin fiolkille och vad roligt att det gick så bra för Island också. Den låten blir bara bättre och bättre varje gång jag hör den. Arash låt för Azerbaijan tycker jag faktiskt inte är så jätterolig. Varför kom den så högt upp? Turkiets låt Düm Tek Tek kan jag däremot tänka mig att dansa loss till när jag är ute nästa gång.

Kommentarer
Postat av: T

Jag var uttråkad efter två bidrag, men höll mig vaken ända till 23-tiden. Och jag gillade till och med vinnarlåten!

2009-05-17 @ 13:02:26
Postat av: K

Men vem vann da? Och vilken plats kom Sverige pa?

2009-05-22 @ 14:32:00
Postat av: Annie

Norge vann ju. =) Och för Sverige gick det inget vidare. Vi var bland de sista i finalen. Trodde faktiskt det skulle gå bättre än så.

2009-05-24 @ 14:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0