Välkommen till dårhuset. Du har vunnit en hönsklocka.

I tisdags var jag med i en löpartävling som heter Vårruset. Jag och mina kollegor sprang 5 km och sedan hade vi picknick i gräset. Tyvärr var vädret inte det bästa. Det var kallt och småregnade till och med lite ibland. Nu har jag feber och ont i halsen.

Högtalarna på Vårruset var inte de bästa. Peter Siepen underhöll både vid start och mål men vi hörde inte mycket av vad han sa.
Soffan: Vad sa han nu? Nånting om ett bårhus?
Sara: Jag tyckte han sa nånting om dårhuset?
Jag: Jag tror han sa "Välkommen till Vårruset".
Soffan. Vad gör han nu då?
Jag: Jag tror han lottar ut priser.
Soffan: Sa han hönsklocka? Var det nån som vann en hönsklocka?
Jag: Jag tror han sa "pulsklocka".



Idag gick jag till Apoteket för att skaffa mig Strepsils till min onda hals. En tjej kom och ställde en stor back full av Panodil på disken framför mig. Sedan gick hon iväg och jag kom fram till kassörskan.

Jag: Hon måste haft mycket ont i huvudet.

Kassörskan: Vill du ha en Panodil?

Jag: Nej, jag sa att hon där måste haft mycket ont i huvudet.

Kassörskan: Nej, jag ska sätta upp de här askarna i hyllan.

Jag: Alltså, jag skojade bara.

Kassörskan: Jaha. Haha. Ska du ha de här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0