Copy

Det har varit lite tyst om min Copy-kurs ett tag nu, jag vet. Dels var jag på Eros-konsert så jag missade förra gången och dels är vi inne i ett grupparbete som sträcker sig över tre lektioner. Jag är alltid lite orolig när det blir grupparbete. Kanske har mina erfarenheter av sådana på Ekonomlinjen inte varit så positiva. Antingen får man en latmask i sin grupp eller så får man två stycken människor med väldigt starka åsikter som käbblar hela tiden. Eller allra värst: de där schnajdarkillarna som pratar en himla massa smörja men egentligen aldrig gör något.

MEN! På den här kursen blev jag positivt överraskad. Jag har fått trevliga gruppkompisar som anstränger sig, kommer med idéer och lyssnar på varandra. Ja. Faktiskt. Grupparbeten blir väldigt mycket roligare när det är så. Nästa torsdag är sista gången och vi ska ha redovisning! Så sentimentalt! Minns inte när jag hade det senast.

Vad vi grupparbetar med? Jo, vi ska göra en kampanj som får föräldrarna att sätta säkerhetsbälte på barnen även när de bara åker korta sträckor. Tydligen struntar många i det för att de tror att det inte kan hända något på en så kort bit. Så den kampanjen har vi jobbat med nu.

Vi hade också "enskilt samtal" med läraren idag. Det var också en trevlig upplevelse för jag fick höra en massa fina ord. Sannerligen. Det är en bra dag idag. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0