The golden tv years

Jag har sett väldigt lite på tv de senaste åren. Det är bara Ensam Mamma Söker jag har försökt pricka in varje söndag när det har gått. Nu har jag dock fått igång min digitalbox och jag har två nya favoritkanaler. Det är TV4Guld som visar alla gamla roliga serier som nånsin funnits och så är det BBC Entertainment som förstås visar brittisk humor och underhållning i olika former.

Nu senast råkade jag landa i ett program där de sökte huvudrollsinnehavaren till musikalen Sound of Music. Programmet hette "How do you solve a problem like Maria?" Ja, piffigt va? När jag kom in i programmet var bara tre tjejer kvar och en av dem, Connie Fisher, var så himla bra att jag bara var tvungen att se vidare.

Jag måste erkänna att jag gillar musiken i Sound of music riktigt mycket. I programmet gillade jag när Connie sjöng "The lonely goatherd". (Låten är förresten rätt kul i Gwen Stefanis version också.) När man hör den känns det nästan som man springer över soliga gröna kullar nedanför snötäckta alper. (Har ni provat någon gång? Om man gör det kan man inte motstå att utbrista i: The hills are alive, with the sound of music! PS: Det kan vara bra att se sig omkring först.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0