Copy-kurs 4

B: Ska du på fest nu?
Annie: Nej, jag ska gå till min copy writing-kurs.
B: Är det där man lär sig att förfalska tavlor och trycka sedlar?
Annie: Ja precis. Det märks att du är en bildad man.
B: Det är för att jag ser så många amerikanska filmer på tv.

Idag är jag glad för läraren gillade min äppelkampanj som jag lämnade in förra gången. Det var längesen jag satt i skolbänken och förväntansfullt längtade efter att få se lärarens kommentarer på mitt arbete. Det är något jag gillar med det. Att det är så konkret kanske: Rätt, rätt, rätt, fel.

På dagens lektion övade vi oss på att skriva rubriker av olika slag, men med den gemensamma nämnaren att den skulle fånga läsarens intresse. Det är inte helt lätt det där.

Vi fick en ny läxa också. Den här gången ska vi sälja fisk till storkök. Hur flashig och konstnärlig kan en sån reklam bli? Vi får väl se när jag är färdig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0