Copy-kurs 6

Vad glad jag är! Jag fick lärarens bedömning av min kampanj för havsaborren idag.

Såhär skriver han:

"Annie, Du presenterar en mycket fyndig och kreativ lösning! Kul infångare med torsktallriken. Det budskapet missar man inte! Bra också med en frågerubrik i sammanhanget. Idén med den vinstgivande veckomenyn känns också stabil och övertygande. Din text i säljbudskapet "Prova havsabborre från Norska Ishavet" är föredömligt rak, enkel - och kort. Jag vill inte ändra på en enda bokstav. Utmärkt lösning!"

Ah.. som Harry* brukar säga: Vrummm vrummm vrummmm!

Tills idag skulle vi som ni kanske minns skriva en pay-off för Gröna Lund. Jag var inte helt nöjd med min, men drog till med "Allt kul på samma ställe!" Dagens bästa tyckte jag dock kurskompisen J stod för: "37 000 kvm glädje".

Vi fick en ny läxa också. Till nästa gång ska vi skriva en pressrelease för miljövänliga batterier. Ja, det är verkligen omväxlande uppgifter på den här kursen!



* K:s katt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0