Nyfiken flicka

Tiden flyger. Snart fyller K år igen. Och sen fyller jag år också. Tiden går så fort numera. Innan jag vet ordet av kommer jag vara en gammal tant. Men födelsedagar är ju inte till för att oja sig över att man blir gammal utan för att fira att man blivit född. Och att jag blivit född är jag mycket glad för fortfarande. Att K blivit född är också mycket trevligt. Därför måste hon förstås också få ett paket som hon kan vänta otåligt på att få öppna.

K säger: Vad har du köpt?
Annie säger: En present.
K säger: Vad är det i presenten?
Annie säger: Något till dig.
K säger:  Aha. Något man kan ha på sig? Eller läsa? Eller titta på?
Annie säger: Ja, allt.
K säger:  Hmm, ge ett exempel.
Annie säger: Nej.
K säger: Men då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0