Mina biobesök

Hon som spelar den lesbiska lärarinnan i den hemska filmen Precious är mycket vacker. Hon heter tydligen Paula Patton i verkligheten, men i filmen heter hon Blu Rain. Det är lite finare måste jag säga.
Mariah Carey är också med i filmen. Hon spelar en ful socialarbetare. Skönt ändå med en kändis som vågar spela "ful" i en film. Då måste hon ha lite självdistans. I övrigt var filmen rätt tung. Allt i hela världen var emot stackars Precious. Ja, utom den vackra lesbiska lärarinnan förstås. Jag var alldeles omtumlad när jag kom ut från salongen. Jag tror till och med att jag drömde om filmen sedan på natten. Nej, inte på grund av den vackra lesbiska lärarinnan, utan på grund av all psykisk och fysisk misshandel som Precious fick ta.

En annan film som jag såg nyligen var "Avatar". Jag hade inga höga förväntningar, men den där djungeln de hade skapat var faktiskt riktigt vacker att se på. Däremot gillade jag inte de amerikanska militärgubbarna som bara skulle slåss och kriga och förstöra saker hela tiden. Överhuvudtaget gillar jag inte filmer med krig och amerikaner som springer runt och skjuter och skriker fuck.

Nästa helg ska jag se Alice i Underlandet. Det ser jag fram emot. Den ser ut som en färgglad karamell i reklamen. Förmodligen går det att njuta av bilderna även om handlingen inte är jättebra.

Nu blev jag hungrig! Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0