Något att se fram emot

Allting som är tråkigt går så mycket lättare när man har något att se fram emot. Just nu ser jag fram emot K:s och min resa till Göteborg i påsk. Vi ska bo på femstjärnigt hotell och gå på något akvarium som K har glömt vad det heter. Tydligen kan man få "nattning" på hotellet. Då kommer någon och drar för gardinerna och lägger en bit choklad på kudden. Det verkar lite onödigt tycker jag. Dra för gardinerna kan man väl göra själv. Och choklad ska man väl inte äta när det är sovdags. Undrar om de stoppar om en också? Och ger en liten puss på kinden kanske.

Min planerade lottovinst i lördags på 196 miljoner, eller vad det nu var, blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig. 25 kronor vann jag. Hur ska det räcka till alla lägenheter och resor jag lovat bort till höger och vänster? Nej, jag får nog göra ett försök till om det här ska gå ihop. På onsdag kan jag vinna istället. Bäst jag går hem och kikar på lägenhetsannonserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0