Vårtecken

Min cykel har smält fram! Den har stått under en snöhög hela vintern. Jag undrar om den fungerar... Nej, det var inte meningen att vara så vårdslös, men där i höstas blev det ju plötsligt iskallt och började snöa en dag och jag trodde det var tillfälligt och skulle försvinna dagen därpå. Så visade sig inte vara fallet och när jag försökte öppna låset visade det sig att det hade frusit. Cykeln stod fastkedjad och gick inte att få loss. Vaktmästaren tyckte det var praktiskt när det började falla istappar från taket för då knöt han ett varningsband mellan min cykel och husväggen... Oh, stackars min fina röda cykeln som fått stå ute hela vintern. Om det här magonda går över snart ska jag inspektera hur den klarat sig, men nu ska jag bara vila lite i soffan och sedan heja på Claudia i Let´s dance.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0