Annie schlagerbloggar

Nu var det igång!
Tre stycken programledare, fasiken så jobbigt. Jag vet inte var jag ska titta. Hon i rött har en sladd i håret. Varför tar ingen bort den?

Nu kan man rösta redan innan man hört låten. Då kan Kroatien och Slovenien sluta titta nu. Men remember: You cant vote for your own country!

Vilka charmiga och naturliga programledare. Jag gillar bäst den ljuse som pratar.. vad säger man.. nengelska? Som svengelska fast i Norge.

Litauen: Oj, de har glömt ta med fejkinstrumenten! Vad pinsamt! Sen upptäckte alla att de råkat ta på sig likadana byxor.

Armenien: Sångerskan är över 2 m lång säger de. Coolt. Men det syns inte så mycket där på scenen. Armenien verkar gilla svarta hårsvall på sina sångerskor. Det har jag sett förut. Vad är apricot stone? Syftar det på alla brösten på scenen? Undrar hur långa bröst hon har.

Israel: Nu kommer en Idol-kille med en extremt svårsjungen låt. Ojdå. Ska han klara detta? Söt är han i alla fall. Han kanske kan vara ihop med vår Idol-tjej. Nu börjar den svårsjungna delen. Det blev inte så bra.

Danmark: Nu kommer Sveriges låt. En av dem. Det är många svenskar som skrivit låtar i Eurovision i år. Thomas G:son är det nu. Han brukar skriva mycket "schlagrigt." Oj det är Tommy Nilsson i Neos kavaj. Och han sjunger den där Every step you take, every move you make..

Schweiz: Oj. Nu kommer en Celine Dion-kopia en på scen! Fast det är en liten skäggig man som sjunger. Sjunger han på svenska nu? Det bästa som går ner hörde jag. Och så doatjejerna: Ont det gör ont det gör jätteont. Undrar om han är flint under den där benan. Han får akta sig för Carola-fläkten.

Sverige: Tjoho! Sweden! Vi är bäst! Precis lika bäst som alla andra bidrag... Nej vänta, det där var Annika Lantz replik. Jag behöver inte vara opartisk. Vilken tur! Vad rött och fint det är. Jag tror hon är rätt nervös. Hennes röst håller men hon är lite mer andfådd än vanligt. Där satt den! Du är bäst Anna! Det där måste bara ta dig till final!

Azerbadjan: Nu blev det blått istället, med lite RnB-attityd. You smell like lipstick? Hm... Den här är ju också svensk förresten. Anders Bagge!

Ukraina: Haha, valde hon en låt hennes man skrivit? Ingen partiskhet där... Hm, den var lite rockig ändå. Lite Alanis-känsla.

Nederländerna: Hon är kär! Vad härligt. Och det är nån show.,, Vad är det för nåt där i bakgrunden? En speldosa? Nejmen, svensk dansbandsmusik! Nu kan svenskarna bugga därhemma i sofforna! Det ska bli roligt att se vad Sverige ger Nederländerna för poäng. Såna här tralliga tjatiga låtar är rätt farliga. Kommer ni ihåg när Estland vann med sin "kalkon-låt"?

Ja, jag håller med Edward och Christine. Det är jättesynd att man inte kan rösta på Anna.


Rumänien: Va? Vad sa han? Jessica Rabbit? Är det Roger Rabbits fru? Den här låter bekant.. Är det den där Hey you over there and all you people everywhere I know mysef, Kinnda´s gonna freak you out? Oj, vad hon skrek. Och rösten höll. Imponerande.

Slovenien: En dragspelare och frisören Barbara. Kan det va nåt? Jag ska inte försöka uttala namnet på bandet. Titta en Hasselhoff! Och österrikisk vals! Det här kommer tyskarna och österrikarna gilla! Den kommer gå varm på after skin! En blandning av rock, ballad, disco och folkmusik. Hihi, vad roligt. K tycker han låter som Lasse Holm. Det kan jag hålla med om.

Irland: Sverige! Igen! Vem är Lina Eriksson? Nu är det grönt förstås, när Irland kommer. Och så är det ballad förstås. Irland älskar ballader. Tror inte jag kommer minnas denna om några minuter... Wow, det är samma tjej som sjunger och som står i bakgrunden och spelar flöjt! Det borde man ju få extrapoäng för!

Bulgarien: Oj, inoljade pojkar i vitt. Gillar bögarna denna?

Cypern: Hm, har han svart tejp på gitarren? Är den trasig? Stackarn. Han ser väldigt liten ut. Undrar hur gammal han är? Den här kommer jag inte heller att minnas nån längre stund. De försöker göra den till mer än den är genom att ha en kör i bakgrunden. Har den en refräng? Den låter likadan hela tiden.

Vad jätterolig han var med sina slipsar.. snark. "Vad de spökar", säger K.

Kroatien: Femminem heter de. Är det en kvinnlig Eminem? Nej, det verkar inte vara Eminem-stil på det här bidraget. Det skulle vara intressant att veta vad de sjunger om. Det är rätt intetsägande i nuläget.
 Men de har ju fina klänningar.

Georgien: Är det Petra Mede som kommer? Nej, det var inte alls likt nu på närmare håll. Vad dramatiskt det känns. De flyttar henne hit och dit. Drar lite i henne. Oj, hon blinkade! Vilken action.

Turkiet: Så oturkiskt det här var. Det blinkar så jag blir alldeles trött i ögonen. Det här låter mer som Eminem än Femminem. En tjej i ståldräkt med nån gnistgrej. Är det coolt? Nu kom hon ut ur stålet. Så fint.

Nu var det slut! Nu kommer de tre igen. Hon har kvar den röda sladden i håret.

Jag blev mycket sömnig plötsligt. Hoppas nu att Anna får många röster!

Näe.. det är fan inte sant. Det här var inte rättvist. Anna förtjänade en finalplats. Nu är jag sur. Var inte ledsen Anna. Du var bäst ändå.




Nu säger jag tack och hej. Godnatt därute, var ni än är.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0