Loving Annabelle

Oj. Vilken film! Jag är alldeles känslomässigt utmattad. Och grät gjorde jag också. Men.. vad FIN den var.  Det var verkligen en riktigt bra film. Det enda som var irriterande var slutet. Jag menar.. det var ju inget slut! Vad hände sen? Får man bestämma själv?

Nej, nu ska jag kanske ta det här från början. Filmen handlar alltså om Annabelle som kommer till en privatskola där hon blir kär i sin lärare. Och det är ju förstås förbjudet. Men tror ni att det stoppar dem? Nej, inget stoppar kärleken vet ni väl. Eller?

Sammanfattningsvis: Kärlek, romantik, spänning, vackra kvinnor. Vad mer kan man önska av en film? Ja, möjligtvis ett slut... Loving Annabelle hamnar långt upp på topplistan. Ja, faktiskt tror jag den kvalificerar sig ända upp till en andra plats. men kom ihåg: Mycket kan hända än!

Topplistan:

1. Aimee und Jaguar (Romantisk, vacker, verklighetstrogen och hemsk tysk film om judinna som blir kär i tysk officersfru)

2. Loving Annabelle (Romantisk, vacker, spännande, mycket fin och lite sorglig film utan riktigt slut)

3. Fingersmith (Romantisk, vacker, hemsk, verklighetstrogen engelsk film efter Sarah Waters bok)

4. Desert hearts (Romantisk, vacker film med komma-ut-problem i öknen)

5. BOUND (Mycket spännande, sexig, blodig maffiafilm)

6. Imagine me and you (Feelgood-film som omväxlande är riktigt bra och omväxlande lite klichéeaktig)

7. DEBS (Romantisk, rolig, fånig, sexig, parodisk, icke-verklighetstrogen film om skurk som blir kär i motståndaragenten)

8. My summer of love (sorglig film om ensamma flickor som tröstar sig med varandra)

9. But I´m a cheerleader (Helknäpp osannolik film som driver med alla fördomar om homosexuella och könsroller)

10. Kissing Jessica Stein (Smått neurotisk kvinna fascineras av annan kvinna men är det kärlek?)


Kommentarer
Postat av: Adeline

Håller helt med om Loving Annabelle!

Jag trodde först det var något fel när den slutade sådär tvärt. Funderade i flera timmar efteråt på hur fortsättningen skulle se ut om det funnits någon.

2008-09-29 @ 18:56:12
URL: http://addicted2adeline.blogspot.com
Postat av: Annie

Kom du på något bra slut då? = ) I min perfekta romantiska värld fick de förstås varandra och levde happily ever after, men en bekant på min msn hävdade att lärarinnan blev instängd på psyk medan eleven skaffade sig en ny tjej 3 veckor senare. ; )

2008-09-29 @ 19:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0