Alla hjärtans

På lunchen diskuterade vi Portugal och varför katolska kyrkan var emot abort.
"Jo men det är väl självklart", sa jag. "Tänk om Gud bestämmer sig för att sända en ny Jesus och så råkar den kvinnan göra abort. Det vore ju katastrof." Alla tittade konstigt på mig. Jag tänkte att jag jag måste nog lära mig att behålla mina konstiga infall för mig själv. Men efter några sekunders betänketid fnissade de faktiskt lite och menade att det var i alla fall en fantasifull förklaring. Efter det gick vi över till att diskutera Alla hjärtans dag och vi läste i .SE att: "Såhär hittar DU presenterna till Alla Hjärtans Dag". Ingen av mina kollegor verkade ha planerat att springa ut och handla röda och hjärtformade gelégodisar och läppbalsam. Dock visade en av mina nya kollegor ett stort intresse för "tuttmemory". Eftersom han är singel har han dock ingen att spela med, men det kanske inte gör något. Vi hittade i och för sig en tjej i tidningens intervjuspalt som fått frågan hur hon skulle fira Alla Hjärtans som svarade: "Med middag och sex" och det tyckte tuttmemorykillen lät bra så han skulle ta och ringa henne.

Kommentarer
Postat av: Nineve

Anledningen till att kristna är mot abort är för att man anser att alla människor är lika mycket värda. Att en persons värde inte är beroende av ålder, funktioner, prestationer eller om man är önskad eller inte.

2007-02-14 @ 08:45:31
URL: http://nineves.blogspot.com/
Postat av: Annie

Tack för kommentaren Nineve. Nu menade jag ju inte allvarligt att det skulle vara orsaken till katolska kyrkans inställning, utan mitt yttrande var ett resultat av blandningen av min fantasi och humor som ibland kan landa i de mest förunderliga uttalanden när jag inte hinner bita mig i tungan i tid. Jag älskar också ironi och att leka med tankar och ord. Förstår dock att de människor som inte känner mig kan tro att jag verkligen menar det jag säger. De som känner mig blir mer förvånade när det är tvärtom... = )

2007-02-14 @ 13:44:46
Postat av: Lufsen

Så hur vet man när du verkligen menar vad du säger? Och hur vet man när du verkligen säger det du menar? Vad menar du egentligen?!

2007-02-14 @ 15:16:42
Postat av: Annie

"du kan inte mena det du säger... och menar du det, så säg det inte!" Jo, Lufsen, intelligenta människor med en känsla för humor, such as yourself, brukar inte ha några problem med att identifiera min ironi. Oftast i a f. ; )
Tack för halsbandet. Har det på mig nu. Puss!

2007-02-14 @ 15:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0